Signe

 
 
Signe gillar att rida och är vild som få. Att få in henne i huset är som att få in en tornado. Huset ser ut som när Filifjonkan har varit med om den stora katastrofen när hon varit här. Men i kyrkan är hon absolut stilla men sjunger med i alla sånger med hög röst och ett brett leende. Aldrig har jag sett henne stilla i 45 minuter förut. I kyrkan blir hon lugn.
Jag minns när jag själv var tre år och längtade till kyrkan och sjöng med i alla sånger, även då prästen skulle sjunga ensam. När jag hörde om Samuel som fick bo i templet ville jag ha det som han. Idag tycker jag det är en hemsk berättelse att Samuel lämnas till templet som ett levande tackoffer, men som barn tyckte jag han hade det så bra.
 
 
Jag gillar också att rida , stökade en hel del som barn och älskar att vara i kyrkan och sjunger högt med i alla sånger. Med andra ord kan man säga att Signe är farmors flicka och jag är Signes farmor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0