stallbygge

 
Vårt stallbygge går framåt så sakteliga. Lister finns nu kring alla dörrar och fönsterluckorna, trösklar och repair-tapet är på plats, grundmålningen är nästan klar, elen har fixats av den käre Mauri
 
så nu återstår bara boxväggar och dörrar nere i stallet. Än så länge har vi bara köpt isolering, allt annat finns redan i virkesförrådet som ingick i husköpet. Nu återstår att isolera taket och då kanske vi måste köpa takpanel, men det må vara hänt.
Vi letar också i vårt oändliga förråd efter några fönster som kan passa in i luckan när det blir kall vinter. Vi litar på att de fönster vi söker finns i vårt förråd. Det är som om vi fått ett IKEA-stall utan ritning. Tur som en tokig har jag!
 
 
Att jag aldrig syns på bild kan nog bero på att ingen vill fota mig i min stalljobbarmundering. För att undvika damm, lim och färg i håret sätter jag in det i mössan och då tycker Aron att jag ser ut som en tonåring och är ful.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0