Solig mellanrumsdag i Gällivare kommun



Jag hade en sådan dag som kommer att vara i mitt minne länge i Gällivare. Det är ofta så med mellanrumsdagar för mig. Mellanrumsdagar tillbringar man aldrig på sin hemort. Mellanrumsdagar väntar man på tåg, eller buss, i en stad man inte känner någon att hälsa på i. Så är det med Gällivare för mig.



När mitt ärende till Mamberget var avklarat fick jag lift av en trevlig man till Gällivare där jag sedan tillbringade en solig eftermiddag. Bibliotek hör till mina mellanrumsdagar. På biblioteket träffade jag en trevlig man med andliga intressen och stort intresse för konst  och litteratur.



I Vinterträdgården träffade jag en kinesisk kvinna från Calcutta med sin lille svenske son. Hon har bott 5 år i Gällivare och kom dit pga att hennes man fick jobb i Gällivare. Hon ville att jag skulle fota henne och hennes söta son i Vinterträdgården och hon lät mig fota henne med min kamera och visa bilden här.


Det är dessa möten som gör mellanrumsdagar så fantastiskt underbara och energigivande. "Man är mans gamman", det är så sant som det är sagt.


Kommentarer
Postat av: Bråddjup

Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var Snabbe Glidman som satt där på biblioteket.

2012-02-23 @ 13:03:56
Postat av: Alma-Lena

Lite likt var det kanske, men inte i övrigt. Hade inte frågat om lov att visa på bloggen, därav halshuggningen.

2012-02-23 @ 13:38:54
URL: http://björkforsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0