Kärt besök i grannkommunen

I sydväst gränsar Kalix kommun till Luleå. Dit for vi igår för att lyssna på Åsa och Curt Persson aka Fröken Jansson.
De berättade om Åsas senaste Rebecka Martinsson-bok och Curt fyllde i om Hjalmar Lundbohm. Samtalet leddes av Kerstin Wixe och det blev så bra!

Mingel i kulrturhuset innan samtalet.

Vi träffade Jesper, Annika och Monica, kompisar från förr.

Helt fullsatt med extrastolar var det.

Eva Bonnier framför sitt nymålade porträtt av Hjalmar Lundbohm var en av bilderna Curt Persson hittat i ett arkiv.

Annika samtalar med sin chef. Annika är numera curator på Norrbottensmuseum där Curt är chef men just nu en tjänstledig sådan eftersom han jobbar på universitetet med att undervisa i teknikhistoria.

Åsa fick signera hundratals böcker.

Eftermingel då jag fick träffa Curts fru för första gången-kul, Ulrika var supermysig!

Rask promenad genom Luleå i regn till mycket sen middag. Det behövde jag som skottat ett ton gödsel innan vi for och inte hunnit äta sedan 12.00. Stackars Åsa behövde nog mest bara sova, men bjöd på sin tid i alla fall. Härligt med en sådan vän, speciellt som jag vet att hon precis som jag är morgonmänniska i grunden.

 




Kommentarer
Postat av: Bråddjup

En mycket trevlig kväll. Tack för sällskapet!

2012-04-28 @ 15:21:54
URL: http://braddjup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0