Gerards bildspel från 25 år med Kiruna missionsförsamling: Sommarkyrkan



Sommarkyrkans tält på centralskolans gård.



Gerdien Willemsen och kurt Keck austrliensisk amerikan som gjorde en konstig sak: som turist och fikagäst sa han till en av ledarna "Jag är bra på att spela och sjunga, kan jag vara med i kväll?" och det fick han och han var bra på att sjunga och spela-fast vi tyckte han var en gammal gubbe, han var ju modiga 30 år!



Här syns stora kören sjungandes en låt vi nyss lärt oss med underbara Berit Sellin som körledare.



Här sjunger gänget ute på stan. AnnaCarin, min supermusikaliska vän, kompade på gitarr. Jag var inte med just här, så det lönar sig inte att leta.

Brorsan var Jesus i vår gatuteater.


Jocke, Tuve, Micke, jag, Gerdien, Sonja (bakom Gerdien)AnnaCarin.

Kommentarer
Postat av: Bråddjup

Vad roligt med dessa gamla bilder! Kul att återse min pudding i gigantisk tröja. Du var söt redan då.

2011-09-09 @ 08:24:55
Postat av: Alma-Lena

Bråddjup: Det är skönt med stora tröjor!Du var också söt då, men jag fick inga bilder med dig på av Gerard, så går det när man är för fin för att uppträda med frun!

2011-09-09 @ 16:02:07
URL: http://björkforsbloggen.blogg.se/
Postat av: Brorsan

Man kanske skulle raka håret igen. Då skulle jag se exakt ut som då, 1983 tror jag.



Du var verkligen en puma på den tiden, speciellt i den långa tröjan.



Micael

2011-09-13 @ 15:03:29
Postat av: Alma_Lena

Brorsan: Ja frisyren gör underverk! Du skulle antagligen se precis lika söt ut som då, käre snygge bror.

VAR en puma? Jag har en liknande tröja nu också som jag älskar högt och rent, den här lånade jag av Åsa.



Sonja är sig fullkomligt lik, men tänk om Tuves nya vänner skulle få se honom så här? Inte riktig comme il faut i regeringskansliet och på Timbro=)

2011-09-13 @ 20:56:19
URL: http://bjorkforsbloggen.blogg.se/
Postat av: Brorsan





"Jag har en liknande tröja nu också som jag älskar högt och rent,"



Aha, alltså är du fortfarande en puma!



Micael

2011-09-17 @ 22:24:13
Postat av: Alma-Lena

Nja, det betyder snarare att jag liksom Peter S. har mycket konservativ klädsmak. Nu är jag mer lik en gammal grå huskatt i gigantisk grå tröja.

2011-09-18 @ 16:37:15
URL: http://björkforsbloggen.blogg.se/
Postat av: Bråddjup

Jodå, fortfarande en riktig Puma. Det går jag i god för.

2011-09-19 @ 10:42:11
URL: http://braddjup.blogg.se/
Postat av: Alma-Lena

Bråddjup: Hr Bråddjup smickrar mig, en får tacka!

2011-09-19 @ 13:11:25
URL: http://björkforsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0