Födelsedag

September är en helt värdelös månad att begå födelsedag; Lingonplockning, älgjakt, bokmässa, stugor som ska stängas för vintern, barn som blir sjuka när de börjar dagis och skolor igen, renslakt och potatisplockning. Därför hade jag och Ann-Helene bestämt oss för att fara till klostret i Lannavaara denna helg. Men Thomas hade planerat annat; en överraskningsfest i dagarna tre.
 
 
När jag kom hem från jobbet på fredag hade mamma städat jättefint och Mauri skickat rosor. Härligt!!
 
På kvällen kom Hanna och Kristoffer, vi fikade mammas goda kakor som hon fyllt köket med och spelade Sverige-spelet. Hanna hade med sig fina trädgårdslampor som drivs med solceller till skogsstigen våran.
 
På lördag morgon överraskade Thomas med att hämta Andreas från bussen. Jättekul!
 
Sedan kom föräldrar och svärföräldrar.
 
Vi åt förstås utomhus som vi gjort hela sommaren som aldrig tar slut. Inte ens i Kiruna är det meteorologisk höst nu den 21 september.
 
Hannas andra present-hur underbart med sådana barn!
 
Bristols krämeri bidrog med grundplåt till en hästtransport, tack käre Andreas!
Flamingoblomma från Ann-Helene som Andreas hade med sig och cerise gerbera från svärmor, duken fick jag förra året av svärmor, chokladen av Elis och på bordet ligger Min häst som jag fick av min härliga faster.
Idel glada miner och roliga samtal.
 
Hundarna var fröstås också med:
Hästarna också:
 
 
Smycken fick jag också bland annat detta kors designat och tillverkat av Thomas kusin Tobias som läser sin master-degree i gemologi i Lannavaara. Silver och diamant:
 
Av svärmor och svärfar fick jag också varma sockar och denna fina kåsa till Ann-Helens och mina pilgrimsvandringar:
 
 
Min svägerska Anki är också bra på presenter, av hennes familj fick jag dessa ursöta örhängen:
 
 
En härlig fest blev det, klosterfriden får vänta.Omgiven av barn och nära och kära känner jag mig så rik.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0