Sorgen och glädjen

Aldrig är glädje och sorg så nära varandra som på en begravning. Den sorgliga orsaken som för oss samman kan ändå inte ta bort glädjen i att möta alla nära och kära. Trösten i att gemensamt sörja är stor och i vår sångglada släkt blir det mycket ljus och mycket värme när vi möts och sjunger ut vår sorg och saknad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Farmor och farfar fick två barn, pappa och faster. Nu är vi så här många fast två av deras barnbarnsbarn är frånvarande pga sjukdom och pappa är död. Från vänster min bror Micael, hans fru Beatrice och framför henne Ruben deras näst yngsta barn sedan är det Aviel, minstingen i Mickes barnaskara hon sitter i min famn. Bakom mig min äldsta dotter Hanna-Félice och till vänster bakom henne hennes pojkvän Kristoffer. Bredvid Kristoffer står Linneas pojkvän Elias och snett framför honom Linnea- Teresia som har sin lillebror Elis framför sig. Till häger om Elis står Aron och bakom honom min mamma Berit som skymmer min man Thomas. På var sida bakom Thomas står Mickes söner David och Jakobcoh bredvid Jakob skymtar mitt och Thomas äldsta barn, Fredrik. Framför honom står hans sambo Mirjam med deras misnting Signe i famnen och framför Signe och Mirjam står deras äldre döttrar Jasmin och Emma-Li. Till höger om Mirjam står kära faster Gunilla med sin son Ludvig bakom sig och sin dotter, kusin Josefin, vid sin sida. Längst till höger står min fasters make Bertil.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0