Lillstugan

 
Gården i Holmträsk har en gammaldags sommarstuga, dvs en stuga där de föregående ägarna tillbringade somrarna medan storhuset fick vila. Vår sommarstuga är den gamla huvudbyggnaden från 1898 och består av ett stort rum med öppen spis och kamin och en liten sovkammare. En liten skrubb har byggts om till miljötoalett 2009.
 
 
Denna charmiga stuga fick flickorna till sin, men det blev bara stök och bök och otrevligt i huset så jag tog två veckor av sommaren till att göra rent hus där. Jag ville också använda så mycket som möjligt av alla fina saker som finns där i stället för att stuva undan dem. Exempelvis har jag ramat in några av farmors alla vackra gamla schlagernoter och de dekorerar nu pianohörnet.
 
Linnea blev glad förstås, speciellt som denna totalsanering gjorde det möjligt för allergiske pojkvännen Elias att vistas i huset.
På loppis i Töre hittade jag en helt ny utelampa för 50 kronor. Den passade perfekt som ersättare för den som gick sönder av snötyngden i vintras.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0